WIE ZIJN WIJ

Wij zijn een ervaren team van sociale hulpverleners gericht op de aanpak en bestrijding van armoede onder sociaal zwakkeren en groepen die in armoede leven.

Onze drijfveer is dat armoede niet normaal is en dat iedereen recht heeft op een menswaardig en respectvolle bestaan.

Historie Stichting Veli

VELİ AKTAŞ (1975 – 2017):
Wie was Veli Aktas?

Veli Aktas werd geboren in 1975 te Iğdır. Eén jaar later werd de dreumes Veli in Den Haag herenigd met zijn familie.
Veli bleek een slimme jongen, die al heel snel inzag dat alleen een goede studie hem verder kon helpen. Na het doorlopen van de toenmalige Lagere Technische School (LTS), studeerde hij verder in techniek op MBO-niveau.
Toen ook deze studie met hoge cijfers door hem werd afgerond, ontwikkelde hij zich tot een succesvol dealer van T-Mobile met als standplaats Scheveningen. In die periode kwam zijn scherpe ondernemersgeest tot bloei en ontwikkelde hij zich tot een succesvol zakenman.
Maar wel een zakenman met een groot hart voor zijn medemensen.  In zijn jonge jaren werkte hij al keihard om zijn familie financieel te ondersteunen.
Als latere zakenman breidde die sociale bewogenheid -als een sympathieke ‘olievlek’- zich verder uit met uitlopers in verschillende projecten.
Zo was hij betrokken bij:
– de bouw van huizen voor dakloze gezinnen in Pakistan,
– ondersteunde hij Balkanvrouwen financieel waardoor hun maatschappelijk georiënteerde initiatieven levensvatbaar konden zijn,
– doneerde hij met consequente regelmaat voedselpakketten aan arme gezinnen in zijn geboortegrond: Iğdır,
– ondersteunde hij ontwikkelingsprojecten van Selam Netwerk,
– werkte hij mee aan de watervoorziening voor vluchtelingen in Azerbeidjaan en voorzag hij kinderen van vluchtelingen in dat land van schoolbehoeften, omdat studie ook hem had verder gebracht.
Na zijn onverwachte en plotselinge overlijden op 42 jarig leeftijd, worden  nog steeds veel projecten gecontinueerd dankzij zijn eerdere steun.
Dat is het testament van Veli Aktas. Een testament dat symbool staat voor het geloof dat je ten alle tijden minder bedeelden moet bijstaan in hun strijd naar een menswaardig bestaan. Een testament dat sinds 2018 vorm heeft gekregen in Stichting Veli.

Bestuur van Stichting Veli

D.